معرفی کتاب های نشر شانی

با ما شعر بخوانید🌹

معرفی کتاب های نشر شانی

با ما شعر بخوانید🌹

معرفی کتاب های نشر شانی
نویسندگان

کتاب من ملاله هستم

جمعه, ۱ فروردين ۱۳۹۹، ۰۲:۳۵ ق.ظ

کتاب من ملاله هستم
ملاله یوسف زی و کریستینا لمب
مترجم: شراره معصومی

من ملاله هستم، با ترجمه ی خانم شراره معصومی،

از ملاله یوسف‌زی و کریستینا لمب، دربارۀ دختری است

که برای به دست آوردن حق تحصیل مبارزه کرده

و توسط طالبان ترور شده است.

من ملاله هستم پرفروش‌ترین کتاب اتوبیوگرافی در سال ۲۰۱۳ است.
ملاله این کتاب را به دخترانی که طعم تلخ نابرابری و بی‌عدالتی

را چشیده‌اند و با این وجود سکوت می‌کنند،

تقدیم می‌کند. او معتقد است که صدای همۀ

دختران رنجیده شنیده خواهد شد.

با خواندن "من ملاله هستم" شاید گاهی اشک از

چشمانمان جاری شود، چرا که با حقایقی تلخ روبه‌رو می‌شویم

که شاید هرگز در زندگی تصورشان را هم نکرده باشیم.

در سراسر کتاب گه گاهی احساس غم و اندوه

قلبمان را فرا می‌گیرد.

هم‌نوعان ما زیر سلطه ظلم و نادانی زندگی می‌کنند

و کسی که بخواهد صدای خود را به گوش جهان برساند

باید از جان خود بگذرد. در حالی که آزادی و برابری

از حقوق انسان است در برخی از کشورهای دنیا

هنوز تحصیل زنان گناه و نوعی جرم به شمار می‌آید.

می‌دانیم که هر کسی از هر نژاد، زبان و مذهب، خواه مرد باشد

و خواه زن از تمام حقوق و آزادی‌های انسانی خود می‌تواند بهره ببرد.

در واقع هیچ انسانی را نمی‌توان در حبس نگه داشت

و او را از حقوق اولیه‌اش محروم کرد.

نادان آدمی‌ست که به خود اجازه می‌دهد

حقوق هم‌نوعانش را زیر پا گذارد و بسیاری

از کودکان بی‌گناه را قربانی کند.

ملاله نمونه‌ای از دختران و پسرانی است که

قربانی نادانی و تعصب افرادی چون طالبان می‌شوند.

چنانچه بدون هیچ‌گونه تعصبی به صدای ملاله گوش دهیم

و عینک منفی‌نگری را از جلوی چشمانمان برداریم

تازه متوجه خواهیم شد که او می‌تواند برای ما نشانه باشد.

نشانه‌ای که ما را از خواب غفلت بیدار خواهد کرد.

طالبان بذر نادانی خود را در افغانستان و پاکستان پاشیده

و آن‌ها را پرورش داده است و نتیجه‌اش مرگ کودکان بی‌گناهی است که خوشبختانه ملاله از آن جان سالم به در برد.

باید آگاه باشیم که گاهی ریشه‌های تعصب پنهانی

از خاکی به خاک دیگر رشد می‌کند و اگر گل‌های باغچه

همسایه را از هرگونه آفتی نجات ندهیم

هر لحظه ممکن است این سرنوشت گریبان‌گیر خودمان نیز شود.

به همین دلیل بیداری ما و تلاش برای کسب دانش

در برابر تعصب و نادانی راه را برای پسران و

دخترانی چون ملاله هموارتر خواهد کرد.

برای تهیه ی این کتاب می توانید به پیج اینستگرام نشر شانی مراجعه کنید:
@nashreshani1

همچنین می توانید از سایت نشر شانی تهیه کنید: 

http://www.nashreshani.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی